Ο έμπορος της Βενετίας, Θέατρο Ακροπόλ, 26/01/14


Πρίν κάμποσες μέρες είχα πάει να δω θέατρο στου Ψυρρή, όπου ομολογουμένως πέρασα καλά, και είχα πει ο.κ ωραία η φάση στου Ψυρρή, άντε σε κάνα χρόνο πάλι. Έλα όμως που δεν ήρθαν έτσι τα πράγματα. Την Κυριακή φιλικό μου πρόσωπο επικοινώνησε μαζί μου, και μου πρότεινε να πάμε θέατρο. Ομολογώ στην αρχή και πάλι δεν ενθουσιάστηκα με την προοπτική αυτή, αλλά μέσα μου αναφώνησα ”δε γαμιέται….”. Ρωτώντας ”τι έργο θα δούμε;”, έλαβα την απάντηση για τον έμπορο της Βενετίας. Δώσαμε rendez-vous μπροστά από το Ακροπόλ στην Ιπποκράτους και αφού μπήκαμε σε mood ”κουλτούρα και φύγαμε” μπήκαμε στο Ακροπόλ.

Κάτσαμε στα όχι και τόσο αναπαυτικά καθίσματα. Είναι από τα παλιά θέατρα το Ακροπόλ. Αλλά είναι γενικώς αποδεκτό πως ζούμε στο 2014. Τελοσπάντων. Ο έμπορος της Βενετίας είναι ένα από τα πιο γνωστά έργα του William Shakespeare μαζί με τον Άμλετ, Μάκμπεθ, το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας κ.λ.π. Στην Γαληνοτάτη δημοκρατία της Βενετίας λοιπόν, ένας από τους πρωταγωνιστές, ο Μπασάνιο, είναι ερωτευμένος με την Πόρσια, αλλά δεν μπορεί να την διεκδικήσει στα ίσα από άλλους μνηστήρες της (πρίγκηπες, ευγενείς κ.λ.π) επειδή δεν διαθέτει το απαραίτητο χρηματικό κεφάλαιο. Έτσι ο Μπασάνιο στρέφεται στον Φίλο του Αντόνιο, ο οποίος μπαίνει σαν εγγυητής ώστε ο Μπασάνιο να πάρει δάνειο από τον Τοκογλύφο Σάιλοκ. Ο Σάιλοκ στην αρχή δεν δεχόταν καθώς τόσο ο Μπασάνιο όσο και ο Αντόνιο του φέρονται υποτιμητικά λόγω του επαγγέλματος του και της εβραϊκής πίστης του. Ο Σάιλοκ δέχθηκε να δώσει τα χρήματα αλλά χαριτολογώντας έβαλε σαν όρο ο Αντόνιο αν δεν επιστραφούν τα χρήματα του να δώσει ο Αντόνιο μια λίβρα σώματος του. Ενώ στην αρχή όλα βαίνουν καλώς, στη συνέχεια οι πρωταγωνιστές θα ανακαλύψουν πως τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα υπολόγιζαν. Πιστεύω πως οι συντελεστές ωραία απέδωσαν το έργο. Πολύ καλή σκηνοθεσία, και ωραία κοστούμια σχετικά με ένα αναγεννησιακό πνεύμα αλλά καθόλου κίτς κατά την άποψη μου. Θέλω να σταθώ στον Νικήτα Τσακίρογλου ο οποίος ενσαρκώνει τον Σάιλοκ. Μα την αλήθεια φοβερός ηθοποιός με τρομερά skillz. Tρομερά ερμηνευτικά skillz, χαίρεσαι αυτόν τον άνθρωπο να τον βλέπεις επί σκηνής. Πολύ καλή ερμηνεία και από τον Μάξιμο Μουμούρη ο οποίος ενσαρκώνει το ρόλο του Μπασάνιο. Το άκυρο σημείο του έργου ήταν στην αρχή όταν οι ηθοποιοί στην πρώτη σκηνή του έργου βγήκαν στη σκηνή με γυαλιά ηλίου. Γυαλιά ηλίου; Γιατί; Όπως και αυτό που δεν κατάλαβα ήταν η φωτογραφική μηχανή που χρησιμοποιήθηκε ο Λάνσελοτ (Παντελής Δεντάκης) για να βγάλει φωτογραφίες την κόρη του Σάιλοκ. Εκεί που επίσης θέλω να σταθώ είναι στα σκηνικά. Μια περίεργη καγκελαρία που φανέρωνε πως είναι η Βενετία επειδή πάνω σε αυτή στα αριστερά της σκηνής υπήρχε καρφιτσωμένο το λιοντάρι του αγίου Μάρκου. Προτού παρατηρήσω το λιοντάρι του αγίου Μάρκου, νόμιζα πως ήταν κάποιο περίεργο σκηνικό από το Star Wars. Σκηνικό που το είδαν και είπαν πως μάλλον θα πρέπει να το ξεφορτωθούν. Επαναλαμβάνω έχουμε 2014. Δεν μπορούσε να βρεθεί κάποιος άλλος, καλύτερος τρόπος να απεικονιστεί η Βενετία της αναγέννησης;

Αν εξαιρέσει κανείς δύο-τρία πράγματα η παράσταση είναι αξιολογότατη. Respect για την old school σκηνοθεσία. Οι τιμές είναι σχετικά προσιτές. Αλλά οι θεατράνθρωποι θα πρέπει να σκεφτούν κάτι ούτως ώστε να προσελκύσουν νεότερο κόσμο στο θέατρο. Το θέατρο είχε κόσμο αλλά ο μέσος όρος ηλικίας ήταν αρκετά υψηλός. Όχι ότι αυτό είναι κακό απαραίτητα. Respect στις κυρίες και στους κυρίους που πήγαν να δουν την παράσταση και γουστάρανε γενικότερα. Δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει. Πιο φθηνά εισιτήρια; καλύτερο μάρκετινγκ; Δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι πως αυτήν την παράσταση θα έπρεπε να την δει περισσότερος κόσμος και ιδίως περισσότερος νεαρός κόσμος.

http://www.athensbars.gr/agenda/o-emporos-tis-venetias-sto-akropol

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s